صفر تا صد مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین جایی هستند که در آن می‌توانید محتوای موردنظر خود را دنبال کنید! البته منظور ما این نیست که محتوای این شبکه‌ها کامل و جامع هستند اما می‌توانید محتوای مورد علاقه خود را دنبال کنید. این مسئله برای کسب‌وکارها هم اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث به وجود آمدن مفهومی به نام مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی شده است. تا جایی که اگر مدیریت یک کسب‌وکار را برعهده داشته باشید و بخواهید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، هرگز نمی‌توانید بدون داشتن محتوای جذاب و ارزشمند به اهداف خود برسید. مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود! در این مقاله قصد داریم به بررسی ۰ تا ۱۰۰ مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی و هر آن چه از شبکه‌های اجتماعی که برای مدیریت کسب‌وکارتان نیاز دارید، بپردازیم! بنابراین اگر مدیریت یک کسب‌وکار را برعهده دارید یا می‌خواهید مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی یک مجموعه را بدست بگیرید، در این مقاله همراه ما باشید.

مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی

مدیر‌یت محتوای شبکه‌های اجتماعی چیست؟

مدیریت محتوا به فرآیند تحقیق محتوا تا تعامل با کاربران است که از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، پینترست و… منتشر می‌شود. در واقع مدیریت محتوا چیزی فراتر از انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی است؛ قبل و بعد از انتشار کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید یک محتوای موفق داشته باشید. به عنوان مثال ایجاد تعامل با کاربران یکی از بخش‌های مهم مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی است! با توجه به این که بیش از ۳٫۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد و در هر ثانیه ۱۱ نفر در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو می‌شوند، مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی امری ضروری برای کسب‌وکارها است. برای مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی باید کارهایی انجام دهید که در این بخش باهم آن را بررسی می‌کنیم:

قدم اول) انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای کسب‌وکارها

برای آن که بتوانید یک بازاریابی شبکه‌های اجتماعی موفق داشته باشید، ابتدا باید بدانید که کدام شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار شما مناسب هستند! در این بخش می‌خواهیم به صورت مختصر به بررسی هر یک از شبکه‌های اجتماعی و مزایای آن‌ها برای کسب‌وکارها بپردازیم:

انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای کسب‌وکارها

فیسبوک: این شبکه اجتماعی بیش از ۲٫۷ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و شامل انواع کاربران می‌شود. به عبارت ساده‌تر، در فیسبوک شما با کاربرانی با انواع جنسیت، گروه سنی، گروه‌های شغلی و… وجود دارد و به درد کسب‌وکارهایی که نیاز به ارتباط با گستره‌ی بزرگی از مخاطبان دارد، می‌خورد. بنابراین اگر می‌خواهید به کاربران زیادی با ویژگی‌های مختلفی دسترسی داشته باشید، استفاده از این شبکه اجتماعی را در برنامه‌های خود قرار دهید.

اینستاگرام: این شبکه اجتماعی برای برندهایی که محتوای تصویری زیادی تولید می‌کنند، عالی است. مخاطبان اینستاگرام بیشتر افراد جوان و خانم‌ها هستند! بنابراین اگر کسب‌وکاری دارید که در بخش فشن، لایف‌استایل، هنر یا صنایع مرتبط در حوزه تصویری فعالیت می‌کند، اینستاگرام یک گزینه عالی برای شما است. اگر کسب‌وکار شما در ایران فعال است، اینستاگرام بهترین گزینه برای شما است؛ با توجه به این که اکثر شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ایرانی محدود هستند، کاربران کمی در آن‌ها فعال هستند. اکثر کاربران ایرانی در اینستاگرام و تلگرام فعالیت می‌کنند و این دو شبکه، بهترین شبکه‌های اجتماعی برای فعالیت کسب‌وکارها هستند.

توئیتر: این شبکه اجتماعی بیش از ۳۲۱ میلیون کاربران دارد و بیشتر در حوزه متن فعالیت می‌کند. این شبکه اجتماعی به درد کسب‌وکارهایی می‌خورد که با کاربران تعامل زیادی دارند و می‌خواهند با آن‌ها گفتگو کنند.

لینکدین: لینکدین یک شبکه اجتماعی بسیار عالی است که در آن متخصصان حضور دارند. با استفاده از این شبکه اجتماعی می‌توانید با متخصصان و کسب‌وکارهای دیگر در ارتباط باشید. این شبکه اجتماعی برای کسب‌وکارهای B2B که نیاز به ارتباط با کسب‌وکارهای دیگر دارند، عالی است. در این شبکه اجتماعی می‌توانید افراد و کسب‌وکارهای فعال در یک حوزه فعالیتی را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.

یوتیوب: یوتیوب پس از گوگل، دومین شبکه اجتماعی بزرگ دنیا است. این شبکه اجتماعی برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند با کاربران خود ویدئو به اشتراک بگذارند و چیزی را به کاربر یاد بدهند، عالی است. در این شبکه اجتماعی می‌توانید به صورت نامحدود ویدئو به اشتراک بگذارید و با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید.

پینترست: پینترست یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصویر است. با استفاده از این شبکه اجتماعی می‌توانید انواع تصاویر در حوزه‌های مختلف را پیدا کنید. همچنین اگر کسب‌وکار شما در بخش مدیریت محتوا عکس منتشر می‌کند، می‌توانید در پینترست فعالیت و مخاطبان خود را پیدا کنید.

بنابراین انتخاب شبکه اجتماعی مناسب بر اساس برند و حوزه فعالیت شما انجام می‌شود! ابتدا اهداف برند خود و نوع مدیریت محتوا را مشخص کنید، سپس اساس اهداف و نوع محتوای خود، شبکه اجتماعی مناسب خود را انتخاب کنید.

قدم دوم) تدوین استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی

در این مرحله که نوع شبکه‌ اجتماعی مناسب برای برندهای شما مشخص شده است، زمان تدوین استراتژی محتوا رسیده است. در کمپین استراتژی با توجه به اهداف شما از کمپین‌های شبکه اجتماعی باید فرآیندهای مختلف را مشخص کنید. در این استراتژی باید مشخص کنید که چند پست در هفته یا ماه باید تولید کنید، چه نوع محتوایی باید تولید شود، زمان انتشار محتوا را مشخص کنید و در نهایت، نتایج محتوای منتشرشده را آنالیز کنید. تفاوت استراتژی محتوای با سایت در این است که در استراتژی محتوای سایت شبکه‌های اجتماعی برای ارتقاء محتوا هم مشخص می‌شود اما در استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی محتوا دقیقاً در همان شبکه اجتماعی منتشر می‌شود.

تدوین استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی

در این مرحله با توجه به دانسته‌های خود در مورد نوع محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند، آن نوع محتوا را تولید کنید. شما باید محتوایی را منتشر کنید که برای کاربران جذاب باشد؛ همچنین محتوای تولیدشده باید بتواند نیاز و اهداف شما را برآورده کند. اگر اطلاعات زیادی راجع به علاقه کاربران ندارید و نمی‌دانید چه نوع محتوایی را دوست دارند، در ابتدا از صفحه رقیبان خود کمک بگیرید و پس از مدتی، باتوجه به بازخوردهای دریافت‌شده در صفحه خود تولید محتوا کنید.

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی دقیقاً باید متناسب با اهداف شما باشد! هدف شما از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند برای برندسازی، افزایش فروش، افزایش آگاهی مخاطبان و… باشد. پس از آن که هدف خود را مشخص کردید، زمان آن رسیده است که بهترین پست‌ها را برای رسیدن به اهداف خود تولید کنید. هدف شما ممکن است برای هر محتوا متفاوت باشد! بنابراین شما می‌توانید در تقویم محتوا یا استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی خود ستونی برای اهداف خود داشته باشید و پس از انتشار محتوا، میزان دست‌یابی به اهداف خود را آنالیز کنید.

قدم سوم) تعیین زمان انتشار محتوا

هنگامی که از مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم، مهم‌ترین مسئله تداوم در انتشار محتوا است؛ به عبارت ساده‌تر باید به صورت منظم پست منتشر کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که نتایج حاصل از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای مشاغل مختلف تفاوت دارد! مثلاً شاید در یک حوزه فعالیتی رقابت زیاد است و نیاز به انتشار روزانه یک یا چند پست داشته باشید اما اگر حوزه فعالیتی شما رقیبان کمتری دارد، انتشار ۲ یا ۳ پست در هفته هم کافی است.

زمان انتشار مسئله مهمی در مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی است! زیرا کاربران در برخی ساعت‌های شبانه‌ روز فعالیت بیشتری دارند. شما باید سعی کنید ساعتی که کاربران بیشتری در صفحه شما فعالیت می‌کنند را مشخص کنید؛ این کار با مدتی فعالیت کردن و سپس آنالیز نتایج آن مشخص می‌شود. در مقاله شناسایی بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم که می‌توانید با خواندن آن، بهترین زمان انتشار محتوا را مشخص کنید.

اگر می‌خواهید به اهداف خود در شبکه‌های اجتماعی برسید و مخاطبان خود را افزایش دهید، باید به صورت منظم محتوای باکیفیت منتشر کنید. بهترین راه‌کار برای منظم بودن در انتشار محتوای باکیفیت، تعیین نوع محتوا و زمان آن برای انتشار است! این کار به کمک تقویم محتوا به راحتی امکان‌پذیر است و می‌توانید برای تولید تقویم محتوای حرفه‌ای، مقاله “چگونه یک تقویم محتوا برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم؟” را بخوانید. با استفاده از تقویم محتوا می‌توانید محتوای خود را به گونه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید که به اهداف کسب‌وکار خود برسید! همچنین مزیت این کار، این است که می‌توانید با توجه به بودجه خود تعداد محتوای ماهانه خود را مشخص کنید و با انتشار آن‌ها در بهترین زمان به اهداف تجاری کسب‌وکار خود برسید.

آموزش صفر تا 100 اینستاگرامبا آکادمی دیدوگرام استاد شبکه اجتماعی شوید.
‫شروع کنیدفرصتی استثنایی

قدم چهارم) تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و انتشار آن

تمام کارهایی که تا پیش از این مرحله انجام می‌دهیم، برای این مرحله است! بخش اصلی مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی مربوط به تولید آن است. در این بخش باید بیشترین خلاقیت را به خرج دهید تا تمام مراحل شما به بهترین شکل ممکن پیش برود. بسیاری از کسب‌وکارها از محتوای کپی استفاده می‌کنند که در نهایت نمی‌تواند آن‌ها را به اهداف خود برساند. شما می‌توانید از منابعی نظیر Freepik برای تصاویر پست‌های خود استفاده کنید اما توجه داشته باشید که محتوای شما نباید کاملاً کپی باشد.

تولید محتوا در اینستاگرام

این بخش از مدیریت محتوا در شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بیشتر با نیازها و علایق مخاطبان خود آشنا شوید و از آن در تولید محتوا استفاده کنید. شما باید سعی کنید علایق کاربران خود را به خوبی بشناسید و محتوای متناسب با آن تولید کنید تا در نهایت بتوانید بهترین بازخورد را دریافت کنید.

قدم پنجم) پاسخگوی مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود باشید!

یکی از بخش‌های بسیار مهم در مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی پاسخ‌گویی به مخاطبان و دنبال‌کنندگان است. هنگامی که یک فرد پست‌های شما را می‌بیند، احتمالاً سوال یا ابهامی برای او پیش می‌آید که از طریق بخش پیام (نظیر دایرکت در اینستاگرام) یا کامنت آن را از شما می‌پرسد. شما باید به خوبی پاسخ‌گوی سوالات آن‌ها باشید تا آن‌ها بدانند که برایتان ارزش زیادی دارند. این کار باعث می‌شود تا اعتماد مخاطبان شما جلب شود و به راحتی بتوانید محصولات یا خدمات خود را به آن‌ها ارائه کنید. در واقع پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبان نوعی تبلیغات به حساب می‌آید که هزینه‌ای برای شما ندارد اما ارزش آن می‌تواند بسیار بیشتر از تبلیغات تجاری باشد.

باید توجه داشته باشید که سوالی که یک کاربر در بخش کامنت از شما می‌پرسد، می‌تواند سوال هزاران کاربر دیگر هم باشد! بنابراین شما باید به دقت به سوالات آن‌ها پاسخ بدهید تا تمام کاربرانی که همچین سوالی از شما دارند، پاسخ درستی دریافت کنند. اگر تعداد کامنت‌های دریافتی در پست‌های شما زیاد است و فرصت پاسخ‌گویی دقیق به همه آن‌ها را ندارید، می‌توانید یک نفر را برای این کار استخدام کنید! زیرا این کار اهمیت زیادی دارد و می‌تواند فرصت فروش خوبی را فراهم کند.شما به عنوان یک کسب‌وکاری که می‌خواهید موفق باشد، به سوالات و کامنت‌های کاربران خود پاسخ می‌دهید یا سوالات آن‌ها را بدون جواب می‌گذارید؟ حتی اگر کامنت کاربران یک سوال نباشد، واکنش نشان دادن به آن‌ها هم ارزش زیادی دارد.

قدم ششم) تعامل با کاربران در پلتفرم‌های اجتماعی

تعامل با کاربران بسیار گسترده‌تر از پاسخ‌گویی به کامنت‌های آن‌ها است و باید راه‌های بیشتری را برای تعامل با آن‌ها پیدا کنید. شما می‌توانید در روزهای خاص که به برند شما مرتبط می‌شود، با کاربران دیگر (کاربرانی که فالوور شما نیستند!) هم تعامل برقرار کنید. این روابط و تعامل‌ها کمک بسیار زیادی به کسب‌وکار شما می‌کند؛ زیرا شما در حال افزایش مخاطبان خود هستید و می‌توانید علاوه بر برندسازی، فروش بیشتری را هم تجربه کنید. استفاده از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به جذب مخاطبان و فالوورهای جدید کمک زیادی کند اما به شرط آن که هوشمندانه از آن استفاده کنید! در مقاله استفاده درست از هشتگ اینستاگرام به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم.

قدم هفتم) ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی

یکی از بخش‌های بسیار مهم در مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی ارتقاء محتوا است! در واقع محتوایی که تولید می‌کنید را باید به تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید. با استفاده از ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی که البته نیازمند بودجه است، به راحتی می‌توانید محتوای خود را به هزاران نفر نمایش دهید. با وجود سیستم‌های تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام می‌توانید محتوای موجود در همان شبکه‌های اجتماعی را به کاربران خاص خود نمایش دهید؛ به عنوان مثال اگر در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنید، به راحتی می‌توانید به کمک تبلیغات اسپانسر پست خود را به کاربرانی با ویژگی‌های خاص نظیر جنسیت، سن و… نمایش دهید. البته روش‌های دیگری هم وجود دارد که بتوانید محتوای خود را ارتقاء دهید اما این روش در صورتی که بودجه داشته باشید، به راحتی می‌توانید محتوای خود را به مخاطبان هدف خود نمایش دهید.

ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی

اگر در فیسبوک فعالیت می‌کنید، با استفاده از سیستم کمپین تبلیغاتی این شبکه می‌توانید محتوای خود را به مخاطبان هدف خود نمایش دهید. این مسئله تاثیر زیادی بر روی درآمد و میزان فروش شما خواهد داشت! زیرا به جای آن که تبلیغات خود را به همه نوع افرادی نمایش دهید، تنها به کسانی نمایش می‌دهید که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند! در این صورت کمپین تبلیغاتی هم هدفمند است و می‌توانید به اهداف خود برسید.

قدم هشتم) برگزاری مسابقه و جایزه دادن به مخاطبان

یکی دیگر از راه‌های بسیار عالی برای جذاب مخاطبان که در بخش مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، برگزاری مسابقه است. اگر کسب‌وکاری دارید که تا حدودی مخاطبان خود را جذب کرده‌اید و دیگر راهی به ذهنتان نمی‌رسد که منجر به رشد سریع مخاطبان شود، برگزاری مسابقه است. مسابقه می‌تواند با دو صورت زیر برگزار شود:

روش اول) مسابقه بین فالوورهای فعلی، با هدف حفظ مخاطبان صفحه!

روش دوم) برگزاری مسابقه و اطلاع‌رسانی آن با استفاده از کمپین‌های تبلیغات، با هدف جذب فالوورهای جدید!

بنابراین باید هدف خود را از برگزاری مسابقه بدانید! البته در این مورد بودجه و هدف شما هم تاثیر زیادی دارد؛ زیرا برگزاری مسابقه هزینه‌های بسیار زیادی دارد که باید آن را فراهم کنید. اگر هدف شما برندسازی است، مسابقه شما باید به صورت گسترده باشد تا مخاطبان زیادی با برند شما آشنا شوند. تامین هدیه‌های ارزشمند هم هزینه‌هایی دربر دارد که برای ترغیب مخاطبان برای شرکت در مسابقه، باید حتماً یک هدیه ارزشمند درنظر بگیرید.

پیشنهاد می‌کنم دو مقاله زیر را در مورد برگزاری مسابقه اینستاگرام بخوانید:

قدم نهم) آنالیز عملکرد محتوا به در طی زمان‌های مختلف

تمام کارهایی که در ۸ قدم قبلی انجام می‌دهیم، برای این است که به نتایج دلخواه بر اساس اهداف خود برسیم! اما چگونه باید متوجه شویم که چقدر به اهداف خود نزدیک شده‌ایم؟ در این مرحله باید نتایج و عملکرد خود را آنالیز کنید تا متوجه شوید که چقدر به اهداف خود نزدیک شده‌اید. در بخش مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در فاصله‌های زمانی مختلف عملکرد محتوای خود را آنالیز کنید. همچنین اگر کمپین‌هایی را برگزار کرده‌اید، اهمیت بسیار زیادی دارد که بر اساس اهداف خود، بدانید که چقدر در رسیدن به اهداف و نتایج دلخواه موفق بوده‌اید. یکی از معیارهای مهم این است که شما نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را تعیین کنید تا در کمپین‌های بعدی خود، نقاط ضعف و قوت خود را بدانید.

آنالیز مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی

با استفاده از آنالیز عملکرد مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی می‌توانید مناطق کاربران را هم تعیین کنید! این اطلاعات زمانی به دردتان می‌خورد که شما بخواهید رویدادی برگزار کنید. اگر ۹۰ درصد مخاطبان شما از شهر تهران باشند اما شما در شهر تهران نباشید، منطقی است که مخاطبان خود را برای رویداد به شهر خود هدایت کنید؟ قطعاً خیر! بنابراین این اطلاعات به شما در بخش‌های مختلفی کمک می‌کنند و برگزاری رویداد می‌تواند اهمیت آن را به شما نشان دهد. پس از آن که شما با مفهوم مدیریت محتوا آشنا شده‌اید، احتمالاً سوالاتی برای شما پیش می‌آید که در بخش بعدی به بررسی برخی از مهم‌ترین سوالات متداول می‌پردازیم.

چرا مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی مهم است؟

اکنون که شما با مفهوم مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی آشنا هستید، باید بدانید که چرا اهمیت زیادی دارد! مهم‌ترین دلیل این است که کاربران زیادی در شبکه‌‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید مخاطبان هدف خود را از طریق آن جذب کنید. کاربران هم دوست دارند در شبکه‌های اجتماعی با برندهای مختلف آشنا شوند و پل ارتباط میان شما و کاربران، محتوای جذاب است که به کمک مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است.

از طرف دیگر، مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی بسیار مقرون‌ به صرفه‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی است. به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک‌تر، نتایج بازاریابی محتوا نتایج بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کند و نباید آن را دست کم گرفت! به عنوان مثال شاید هزینه تولید محتوا بسیار کمتر از بیلیبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر باشد، اما نتایج آن با توجه به این که محتوای شبکه‌های اجتماعی مورد توجه تعداد بسیار بیشتری از افراد قرار می‌گیرد، عالی است.

این ۲ مورد تنها بخش کوچکی از مزایای مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی هستند که به مرور زمان بیشتر با مزایای آن آشنا می‌شوید! در نهایت، با استفاده از مدیریت محتوا به راحتی می‌توانید مخاطبانی را جذب کنید که احتمالاً به محصول شما علاقه‌مند هستند یا به آن نیاز دارند.

آیا به یک متخصص مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی نیاز داریم؟

دانستن این مسئله که مدیریت شبکه‌های اجتماعی چیست و چرا اهمیت دارد، تنها بخش کوچکی از ماجرا است! اکنون که با مفهوم و اهمیت آن آشنا شدید، زمانش رسیده است که از آن استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که این بخش زمان زیادی را از شما می‌گیرید و اگر به کار دیگری در کسب‌وکارتان مشغول هستید، زمان کافی برای انجام آن را نخواهید داشت. بهترین راه‌کار استخدام متخصص مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی است! زیرا تجربه‌ زیادی دارد و به راحتی می‌تواند استراتژی مناسبی برای رسیدن به اهدافتان در اختیار شما قرار دهد زمانی که باید برای تولید محتوا و انتشار منظم آن صرف شود، معمولاً طولانی است و انرژی زیادی می‌گیرد. تا جایی که شرکت‌های کوچک و متوسط نمی‌توانند از پس آن بر بیایند و با وجود محدودیت بودجه، از متخصصی برای انجام این کار استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید و از خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی دیدوگرام استفاده کنید.

هزینه‌های مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی

در حالی که کیفیت محصولات شما برای فروش مهم است، مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی هم برای بخش بازاریابی به همان اندازه اهمیت دارد! شاید مدیریت محتوا کار سختی باشد و نیروی انسانی نتواند آن را به خوبی انجام دهد اما استفاده از ابزارهای بازاریابی محتوا می‌تواند کمک زیادی به شما کند. ابزارها از مرحله تدوین استراتژی تا مرحله آنالیز محتوا به شما کمک می‌کنند و عملاً بیشتر کارهای مدیریت محتوای شما را ابزارها انجام می‌دهند. مهم‌ترین مواردی که در هزینه ابزارهای مدیریت محتوا تاثیرگذار هستند، دو مورد هستند:

  • تعداد حساب‌هایی که مدیریت می‌کنید.
  • تعداد پست‌هایی که می‌خواهید برای انتشار برنامه‌ریزی می‌کنید.

مزیت این تمام ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی این است که شما می‌توانید تمام حساب‌های کاربری مربوط به شبکه‌های اجتماعی مختلف را در یک پلتفرم مدیریت کنید. به همین دلیل است که اکثر ابزارهای در دسترس، بر اساس تعداد شبکه‌های اجتماعی موردنیاز هزینه‌هایشان افزایش پیدا می‌کند. هدف اصلی این ابزارها این است که تعدادی پست را برای انتشار در زمان مشخص، برنامه‌ریزی کنید.

برخی از ابزارها بر اساس تعداد پست‌های قابل برنامه‌ریزی هزینه‌ها را مشخص می‌کنند! به عنوان مثال شما به جای آن که برای تعدادی حساب کاربری هزینه پرداخت کنید، برای تعداد پست‌هایی که می‌خواهید به کمک این ابزار برنامه‌ریزی کنید هزینه پرداخت می‌کنید.

استفاده از ابزارهای مدیریت محتوا تا حد زیادی می‌تواند به موفق‌تر بودن کمپین‌ها کمک کنند و برخی متخصصان معتقدند که استفاده از این ابزارها می‌تواند نیاز شما به نیروی انسانی و متخصص برای این کار را کمتر کند. البته این ابزارها گاهی هزینه‌های قابل توجهی دارند اما با توجه به سود و ارزشی که برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند، ارزش هزینه‌هایش را دارد.

هزینه ابزارهای مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی به موارد زیر مربوط می‌شوند:

  • شرکت، نوع و بزرگ بودن آن
  • میزان ارسال پست در بازه‌های زمانی مختلف
  • نوع خدمات موردنیاز شما
  • نیاز شما به شبکه‌های اجتماعی مختلف
  • میزان آنالیز و تحلیل شما
  • نوع ارائه‌های شما از طریق ابزارهای مدیریت محتوا

شما باید نیازهای خود را مشخص کنید و سپس پکیج موردنیاز خود را انتخاب کنید؛ توجه داشته باشید که هزینه‌های مربوط به ابزارهای مدیریت محتوا می‌تواند منجر به ضرر مالی کسب‌وکارتان شود! بنابراین متناسب با نیازهای خود از ابزارهای مدیریت محتوا استفاده کنید.

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا کدام هستند؟

تا اینجا به خوبی با اهمیت مدیریت محتوا آشنا شدیم اما کدام ابزارها می‌توانند برای این کار مفید باشند؟ در این بخش قصد داریم برخی از بهترین ابزارهای کاربردی در سال ۲۰۱۹ را بررسی کنیم. آماده‌اید؟ در ادامه همراه ما باشید.

بهترین ابزارهای مدیریت محتوا

برخی از این ابزارها عبارتند از:

  • Buffer: ابزاری با رابط کاربری ساده و آسان برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • Hootsuite: ابزاری برای برنامه‌ریزی نامحدود پست برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی
  • Sprout Social: ابزار مناسب برای کسب‌وکارهای تازه‌کار و در حال رشد
  • Hubspot: ابزاری کامل برای بازاریابی کسب‌وکارها به همراه مهلت تست
  • IFTTT: ابزاری برای مدیریت صفحات اجتماعی
  • TweetDeckابزاری برای مدیریت شبکه اجتماعی توییتر با قابلیت‌های عالی!

سوالی که در اینجا پیش می‌آید، این است که آیا منطقی است که اطلاعات صفحات اجتماعی خود را در اختیار این ابزارها قرار دهیم یا بهتر است خودمان این کار را انجام دهیم؟ این ابزارها می‌تواند نوع تعامل شما با کاربران را تغییر دهند و بهبود ببخشند! از طرفی اکثر کارهای مدیریت شما به صورت خودکار انجام می‌شود و در زمان و منابع انسانی صرفه‌جویی می‌کند. همچنین می‌توانید به جای استفاده از ابزارها، از یک متخصص یا تیم مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید؛ زیرا چنین تیم‌هایی تجربه زیادی در این زمینه دارند و می‌توانند کمپین‌های شما را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند.

نتیجه‌گیری

در سال‌های اخیر رشد شبکه‌های اجتماعی رشد بسیار زیادی پیدا کرده است و کاربران زیادی در آن حضور دارند. به همین دلیل است که کسب‌وکارها از شبکه‌های اجتماعی برای برندسازی، افزایش فالوور و در نهایت افزایش فروش استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی کامل مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی پرداختیم و ابزارهای مناسب آن را بررسی کردیم! امیدواریم مفید واقع شده باشد.

اکنون شما بگویید! اکنون که با مدیریت محتوا آشنا شدید، به نظرتان چه چیزی در مدیریت محتوا (نظیر تولید، ارتقاء یا آنالیز محتوا) اهمیت زیادی دارد؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و سایر مشتریان به اشتراک بگذارید.

کلیدواژه : شبکه های اجتماعی
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *