افزایش بازدید یوتیوب با بهینه‌سازی کانال

یوتیوب یکی از شبکه‌‌های اجتماعی بسیار عالی برای اشتراک‌گذاری ویدئو و فیلم است؛ با استفاده از یوتیوب می‌توانید ویدئوهای ساخته‌شده توسط خودتان یا ویدئوهایی که دوست دارید را با دیگران به اشتراک بگذارید! لذت این اشتراک‌گذاری زمانی است که شما به ازای تعداد بازدید ویدئوهای خود از یوتیوب درآمد کسب کنید؛ در واقع کسب‌ درآمد از یوتیوب یکی از مسائلی است که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. از طرف دیگر یوتیوب در افزایش ترافیک، افزایش فروش، سئو و هر آن‌چه که به یک کسب‌وکار مربوط می‌شود، تاثیرگذار است! مثلاً اگر یک محصول برای فروش دارید، می‌توانید یک ویدئو برای معرفی آن در یوتیوب آپلود کنید و آن را در میان کاربران زیادی منتشر کنید. با این‌کار به کاربران زیادی محصول شما را می‌بینند و برخی از این افراد، تبدیل به مشتری می‌شوند! در واقع شما بدون هیچ‌ هزینه‌ای محصول خود را به فروش رسانده‌اید و در میان کاربران محبوبیت زیادی کسب خواهید کرد! اگرچه بسیاری از کاربران ایرانی از شبکه‌های داخلی نظیر آپارات استفاده می‌کنند، اما لذت کسب‌ درآمد ارزی از آپلود ویدئو برخی از کسب‌وکارهای داخلی را به سمت یوتیوب کشانده است. البته بسیاری از فعالان کسب‌وکار اینترنتی، کسب‌وکار جهانی دارند و مخاطب آن‌ها علاوه بر کاربران ایران، کاربران سایر کشورها هم هستند! بنابراین یوتیوب با توجه به این‌که تعداد مخاطبان جهانی در آن بسیار بیشتر از آپارات یا سایر شبکه‌های اشتراک ویدئو هستند، بستر بهتری برای بازاریابی کسب‌وکار اینترنتی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی افزایش بازدید یوتیوب و داشتن یک کانال موفق در آن بپردازیم. اگر مدیریت یک اکانت یوتیوب را برعهده دارید یا می‌خواهید از طریق یوتیوب کسب‌ درآمد کنید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

افزایش بازدید یوتیوب با بهینه‌سازی کانال یوتیوب

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای کاربران اهمیت زیادی دارد، بازدید ویدئوهای یوتیوب است! بسیاری از افراد در یوتیوب کانال دارند اما ویدئوهای آن‌ها بازدید خوبی ندارد؛ چنین افرادی با وجود تولید محتوای باکیفیت، از ادامه کار نا امید می‌شوند. اما راه‌کار چیست؟ بهینه‌سازی کانال برای افزایش بازدید یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید بازدید ویدئوهای خود را تا چند برابر افزایش دهید. با بهینه‌سازی کانال یوتیوب خود می‌توانید ویدئوهای خود را در بخش ویدئوهای پیشنهادی یوتیوب و در صدر نتایج جستجوی کاربران ببینید! در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا با بهینه‌سازی کانال یوتیوب خود، بازدید ویدئوهای خود را افزایش دهید. تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد چند برابر شدن بازدید کانال خود باشید:

  1. صفحه پروفایل جذاب و حرفه‌ای طراحی کنید!

اولین چیزی که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند، صفحه پروفایلتان است! صفحه پروفایل از نام، تصویر پروفایل، کاور و… تشکیل شده است. صفحه اصلی پروفایل شما باید آن‌قدر جذاب باشد که توجه کاربران در نگاه اول به آن جلب شود؛ اگر می‌خواهید یک کانال موفق در یوتیوب داشته باشید، در قدم اول برای طراحی حرفه‌ای صفحه پروفایل خود وقت زیادی بگذارید! این کار به شما در افزایش بازدید یوتیوب و ویدئوهای شما کمک بسیار زیادی می‌کند و باعث افزایش درآمد حاصل از تعداد بازدید و فروش محصولات کسب‌وکارتان می‌شود.

یک تصویر پروفایل جذاب طراحی کنید!

تصویر پروفایل همان چیزی است که در هر صفحه‌ای که فعالیت کرده باشید، وجود دارد! مثلاً اگر در صفحه یک ویدئو کامنت گذاشته باشید یا ویدئویی آپلود کرده باشید، کاربران تصویر پروفایل شما را به همراه نامتان می‌بینند! بنابراین یک ابزار تبلیغات بسیار عالی برای کسب‌وکار خود در اختیار دارید. تنها کافی است یک تصویر پروفایل جذاب طراحی کنید و آن را روی کانال یوتیوب خود قرار دهید؛ از این با فعالیت در بخش‌های مختلف یوتیوب مانند آپلود ویدئو، گذاشتن کامنت، دنبال کردن کانال‌ها یا افراد و… پروفایل کسب‌وکارتان که را می‌بینند!

یک تصویر جذاب، ساده و قابل تشخیص برای پروفایل یوتیوب خود در نظر بگیرید؛ باتوجه به اینکه سایز تصویر پروفایل کوچک است، شاید استفاده از تصویر شخصی بهتر باشد! زیرا مغز انسان چهره افراد را بهتر از لوگوی کسب‌وکارها به خاطر می‌سپارد. مثلاً می‌توانید تصویر مدیر کسب‌وکار یا فردی که کانال یوتیوب را بروزرسانی می‌کند، به عنوان تصویر پروفایل انتخاب کنید.

چگونه تصویر پروفایل کانال یوتیوب را تغییر دهیم؟

برای تغییر پروفایل یوتیوب کافی است وارد صفحه کانال خود شوید، سپس بر روی تصویر پروفایل کلیک کنید و وارد بخش My Channel شوید، در مرحله بعد وارد بخش Customize Channel شده و بر روی آیکن ویرایش کلیک کنید:

اکنون می‌توانید تصویر پروفایل و کاور خود را انتخاب کنید و آن را در دسترس کاربران خود قرار دهید. توجه داشته باشید که پس از آپلود یک کاور، آن را موبایل و تبلت خود چک کنید تا نمایش آن درست باشد.

یک تریلر به کانال ویدئویی خود اضافه کنید!

یکی از قابلیت‌های بسیار جالب یوتیوب، قابلیت آپلود یک ویدئو به عنوان تریلر کانال است! کاربرانی که وارد صفحه یک کانال می‌شوند، با استفاده از تریلر می‌توانند متوجه موضوع کانال شما شوند؛ در واقع این تریلر توضیح کوتاهی (یک یا دو دقیقه) در مورد کانال و فعالیت آن است. برای آپلود تریلر کافی است مانند بخش قبلی، وارد صفحه کانال خود شوید، سپس بر روی پروفایل خود کلیک کنید و وارد Customize Channel شوید! اکنون باید وارد بخش For New Visitors tab شوید و از طریق Channel Trailer، تریلر موردنظر خود را آپلود کنید.

اگر قبلاً یک تریلر آپلود کرده باشید، کافی است موس خود را روی آن تریلر برده و روی آیکن ویرایش کلیک کنید! اکنون می‌توانید تریلر جدید انتخاب یا آپلود کنید.

ایجاد پلی‌لیست در کانال یوتیوب

جالب است بدانید به عنوان یک کانال یوتیوب، می‌توانید در صفحه اصلی کانال خود برخی از بهترین ویدئوهای خود را به کاربران جدید نمایش دهید! این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظر کاربران جدید را برای دنبال کردن خود جلب کنید. با استفاده از پلی‌لیست‌ها می‌توانید ویدئوهای با ارزش خود را که در میان صدها ویدئوی دیگر گم شده‌اند، در دسترس کاربران قرار دهید. برای ایجاد پلی‌لیست کافی است وارد بخش Playlists شوید و بر روی New Playlists کلیک کنید، یک نام برای پلی‌لیست خود انتخاب کنید و ویدئوهای موردنظرتان را در آن قرار دهید. ویدئوهای خود را می‌توانید از ۳ روش (جستجوی ویدئو، آدرس ویدئو و ویدئوهای کانال خود) به پلی‌لیست اضافه کنید:

پیشنهاد؛ برای افزایش بازدید یوتیوب باید ویدئوهایی که بازدید خوبی داشته‌اند را در پلی‌لیست اد کنید! در واقع این ویدئوها به دلایل مختلفی بیشتر موردپسند کاربران بوده‌اند و با نمایش آن‌ها به کاربران جدید، به راحتی می‌توانید تعداد دنبال‌کنندگان خود را افزایش دهید.

اضافه کردن کانال‌های ویژه برای نمایش در بخشی از کانال شما

یکی از راه‌کارهای افزایش بازدید یوتیوب، اضافه کردن کانال‌های ویژه در بخشی از کانال شما است! با این روش می‌توانید کانال‌های موردپسند و مفید خود را در سمت راست کانال خود نمایش دهید و به این ترتیب، یوتیوب بر اساس الگوریتم‌های خود کمک زیادی برای دیده شدن ویدئوهای شما می‌کند. همچنین می‌توانید با کانال‌های مرتبط این مورد را تبادل کنید؛ مثلاً شما کانال دیگری را به عنوان کانال ویژه در صفحه خود اضافه کنید و آن کانال هم، کانال شما را به عناون کانال ویژه در صفحه خود نمایش دهید! به این صورت به افزایش بازدید یوتیوب خود کمک زیادی خواهید کرد.

برای این‌کار کافی است وارد صفحه کانال خود شوید، با کلیک بر روی تصویر پروفایل، وارد بخش My Channel شوید و از طریق بخش Customize Channel، بخش اضافه کردن کانال را در سمت راست صفحه کانال خود مشاهده کنید:

ایجاد صفحه درباره ما برای کانال یوتیوب

کاربران و دنبال‌کنندگان همیشه دوست دارند شما را بشناسند و درباره شما بیشتر بدانند! داشتن یک صفحه درباره به شما کمک می‌کند تا درباره خود، فعالیت‌ها، دستاوردها و در نهایت اهدافتان به کاربران بگویید. یوتیوب قابلیت ایجاد صفحه درباره ما را در اختیار کاربران خود قرار داده است و با استفاده از آن می‌توانید توضیحاتی در مورد کانال خود اضافه کرد. سعی کنید در این بخش توضیحاتی را به کاربران ارائه کنید که نظر آن‌ها را جلب کند و کاربران را به دنبال‌کنندگان خود تبدیل کنید. برای ایجاد یا ویرایش صفحه درباره ما، وارد صفحه کانال خود شوید. در این بخش وارد بخش About شده و اطلاعات خود را وارد کنید:

اگر برای بار اول صفحه درباره خود را کامل می‌کنید، باید بدانید که می‌توانید توضیحات متنی، لینک و جزئیات دیگری نظیر اطلاعات تماس خود را وارد کنید. همچنین برای ویرایش می‌توانید بر روی آیکن ویرایش کلیک کرده و اطلاعات خود را وارد کنید.

  1. استفاده از کلمات کلیدی پرجستجو برای عنوان‌ها، تگ‌ها و توضیحات

اگر بگوییم یوتیوب پس از گوگل، محبوب‌ترین موتور جستجوی دنیا است که افراد ویدئوهای مختلفی در آن جستجو می‌کنند! در واقع اگر فردی به یک ویدئوی خاص نیاز داشته باشد، دیگر نیازی به جستجو در گوگل نخواهد داشت و می‌تواند کلمه کلیدی موردنظر خود را در یوتیوب جستجو کند. کلمات کلیدی روی افزایش بازدید یوتیوب و کانال شما تاثیر بسیار زیادی دارند و هرچقدر بتوانید از کلمات کلیدی پرجستجوتر استفاده کنید، شاس بیشتری برای افزایش ترافیک کانال و افزایش بازدید یوتیوب خود دارید. یوتیوب از ده‌ها معیار برای رتبه‌بندی کانال‌های مختلف استفاده می‌کند و یکی از مهم‌ترین معیار‌ها، کلمات کلیدی است. در واقع اگر بتوانید از کلمات کلیدی مهم در بخش عنوان، توضیحات و تگ‌ها استفاده کنید، یوتیوب برای کانال شما ارزش بسیار زیادی قائل می‌شود و به افزایش بازدید یوتیوب شما کمک می‌کند.

چگونه کلمات کلیدی مهم یوتیوب را پیدا کنیم؟

مهم‌ترین دغدغه افرادی که با اهمیت کلمات کلیدی در یوتیوب آشنا هستند، نحوه پیدا کردن کلمات کلیدی مهم است! گوگل و یوتیوب به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کلمه کلیدی پرجستجو را پیدا کنید. دو راه‌حل پیش روی شما قرار دارد:

  • استفاده از کلمات کلیدی پیشنهادی توسط گوگل و یوتیوب

اگر یک کلمه را در بخش جستجوی گوگل یا یوتیوب بنویسید، این دو موتور جستجو به شما مهم‌ترین کلیدواژه‌هایی که کلمه کلیدی موردنظر شما در آن‌ها وجود دارند را پیشنهاد می‌دهد. این کلمات کلیدی پیشنهادی، بر اساس تعداد جستجوی کاربران در مرتب شده‌اند و اکنون در اختیار شما قرار دارند.

  • استفاده از ابزار Google Trends

ابزار گوگل ترندز یکی از سرویس‌های گوگل است که به شما در زمینه تعداد جستجوی کلمات کلیدی خاص در یک بازه زمانی معین کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید یک کلمه کلیدی را مشخص کنید و از گوگل بخواهید تعداد جستجوی آن را به شما نمایش دهد! با استفاده از این ابزار می‌توانید بازه زمانی، موقعیت جغرافیایی، کشور یا منطقه موردنظر و… را مشخص کنید.

همچنین نمودار تعداد جستجوی آن در بازه زمانی مشخص‌شده نمایش داده می‌شود که کمک زیادی به شما برای انتخاب کلیدواژه‌های مهم می‌کند.

  1. اضافه کردن کلیدواژه‌های پرجستجو به عنوان و توضیحات ویدئوهای یوتیوب

اگر یک موضوع خاص را در گوگل جستجو کنید و وارد بخش ویدئوی گوگل شوید، تعداد بسیار زیادی از ویدئوهای یوتیوب در اختیار شما قرار می‌گیرند. تمام این ویدئوها کلیدواژه جستجو شده را دربر گرفته‌اند! در واقع شما با استفاده از کلیدواژه‌های پرجستجو می‌توانید از طریق گوگل ترافیک خوبی برای کانال خود جذب کنید. در هنگام آپلود ویدئو شما باید عنوان ویدئو، توضیحات ویدئو و برچسب‌های ویدئو را وارد کنید؛ برای افزایش بازدید یوتیوب و ویدئوهای کانال خود، باید کلمات کلیدی پرجستجو را در هر سه بخش استفاده کنید.

شما می‌توانید برچسب‌های خود را تا ۵۰۰ کاراکتر به ویدئوی خود اضافه کنید اما بهترین حالت استفاده از ۱۰ تا ۱۵ تگ است! اگر سعی کنید در هنگام اضافه کردن برچسب‌های ویدئو، از کلیدواژه‌های پرجستجو اضافه کنید، به افزایش بازدید یوتیوب و ویدئوهای کانال خود کمک بسیار زیادی کرده‌اید. این برچسب‌ها نه تنها در هنگام جستجوی کاربران در یوتیوب به شما کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند کاربرانی که از طریق گوگل وارد یوتیوب می‌شوند را به کانال شما هدایت کنند. در تگ‌های خود سعی کنید از تگ‌های کوتاه و بلند استفاده کنید؛ تگ‌های کوتاه کلماتی مانند “دوربین، خودرو و…” باشند اما کلمات کلیدی بلند، کلماتی هستند که کاربران آن را در گوگل جستجو می‌کنند! مثلاً کلمه کلیدی “آموزش تنظیم دوربین کانن C100” کلمات کلیدی بلند را شامل می‌شود. در حالت کلی باید ۳ الی ۵ کلمه از کلمات کلیدی بلند (شامل ۲ تا ۵ کلمه) و بقیه کلمات کلیدی تا ۵ کلمه درج شود تا بهترین بازدهی را داشته باشید؛ البته باز هم باید توجه داشته باشید که نوع کلمات کلیدی، تعداد جستجوی آن و موضوع فعالیت کانال شما در افزایش بازدید یوتیوب و کانال شما اهمیت زیادی دارد.

تفاوت کلمه کلیدی اصلی و فرعی

هر ویدئوی یوتیوب باید یک کلمه کلیدی اصلی و چندین کلمه کلیدی فرعی داشته باشد! مثلاً اگر ویدئویی در زمینه “بررسی دوربین ۵۳۰۰d نیکون” آپلود می‌کنید، کلمه کلیدی اصلی “دوربین ۵۳۰۰d” و سایر کلمات کلیدی فرعی هستند. در هنگام انتخاب نام ویدئو، توضیحات و برچسب مربوط به آن، باید کلمه کلیدی اصلی را در آن‌ها قرار دهید و کلمات کلیدی فرعی را در بخش توضیحات و برچسب‌ها درج کنید.

بهینه‌سازی عنوان ویدئو برای کاربران

اگر در هنگام انتخاب عنوان ویدئو تنها به موتورهای جستجو و افزایش بازدید یوتیوب فکر کنید، نمی‌توانید یک عنوان جذاب برای کاربران بنویسید! کاربران پیش از آن‌که بخواهند ویدئوی شما را ببینند، باید عنوان ویدئو نظرشان را جلب کند. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که اگر عنوان ویدئوی خود را پر از کلمات کلیدی کنند، این عنوان کاملاً بهینه است اما این در حالی است که این کار حس منفی در کاربران ایجاد می‌کند! عنوان ویدئوی شما باید کاملاً جذاب باشد و در نگاه اول، نظر کاربران را به خود جلب کند؛ از طرف دیگر باید تنها یک کلمه کلیدی (کلمه کلیدی اصلی) در آن وجود داشته باشد و وجود کلمات کلیدی فرعی در عنوان ویدئو کاملاً بیهوده است. در بسیاری از کانال‌های یوتیوب، استفاده از عنوان‌‎های داستانی می‌تواند به افزایش بازدید ویدئوها کمک زیادی کند که البته در این مورد نیز باید توجه زیادی داشته باشید؛ مثلاً اگر نوشتن یک عنوان داستانی نتواند مفهوم و موضوع ویدئو را به کاربران برساند، معمولاً کاربران از آن بازدید نمی‌کنند و بازدید شما کاهش پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که عنوان تنها نصف شانس شما برای دیدن ویدئو توسط کاربران را تشکیل می‌دهد و نصف دیگر مربوط به تصویر کوچکی است که در کنار عنوان ویدئو نمایش داده می‌شود! اگر بتوانید یک عنوان جذاب را به همراه یک تصویر هماهنگ با آن درج کنید، نظر کاربران زیادی به آن جلب می‌شود. حال اگر تصویر ویدئوی شما شفاف و واضح نبوده و ارتباط زیادی با عنوان ویدئو نداشته باشد، تعداد بسیار کمی از کاربران بر روی آن ویدئو کلیک می‌کنند.

  1. درج کلمات کلیدی مهم در کانال یوتیوب

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم و کاربردی یوتیوب، قابلیت درج کلمات کلیدی مهم در کانال یوتیوب است! یوتیوب بر اساس الگوریتم‌های خود به کانال‌های مختلف رتبه می‌دهد و استفاده از کلمات کلیدی مهم در بخش کلیدواژه‌های کانال یوتیوب، به افزایش رتبه شما کمک زیادی می‌‌کند. برای درج کلمات کلیدی مهم در کانال یوتیوب خود، کافی است وارد صفحه کانال خود شوید و بر روی عکس پروفایل کلیک کنید. سپس بر روی Creator Studio کلیک کرده و در سایدبار سمت چپ (Channel > Advanced) کلیدواژه‌های خود را اضافه کنید.

  1. از پلی‌لیست برای بهینه‌سازی کانال و سازماندهی آن استفاده کنید!

‌پلی‌لیست علاوه بر کاربردی که در بالا گفته شد، در زمینه سازماندهی کانال و بهینه‌سازی آن کمک زیادی می‌کند. با استفاده از پلی‌لیست‌های مختلف می‌توانید ویدئوهای کانال خود را دسته‌بندی کنید؛ مثلاً می‌توانید یک عنوان برای پلی‌لیست خود مشخص کنید و تمام ویدئوهای مرتبط با دسته‌بندی خاص را در آن قرار دهید. پلی‌لیست‌ها در زمینه افزایش میزان مشاهده ویدئو و افزایش بازدید یوتیوب کمک زیادی می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که ویدئوهای پربازدید خود را در یک پلی‌لیست قرار دهید و به این ترتیب نظر کاربران زیادی را جلب کنید. در بخش برچسب‌های ویدئو می‌توانید ویدئوهای مرتبط باهم را در یک دسته خاص قرار دهید و در نهایت آن‌ها را در یک پلی‌لیست، در اختیار کاربران قرار دهید. این کار به کاربران در زمینه پیدا کردن ویدئوهای دسته‌بندی مورد علاقۀ خود کمک می‌کند و به سازماندهی کانال یوتیوب شما کمک می‌کند. اگر قصد دارید با استفاده از سئو و بهینه‌سازی ویدئوهای برای موتورهای جستجو بازدید بیشتری بگیرید، کلمات کلیدی مرتبط چندین ویدئو را با لینک دادن به هم، به یک‌دیگر متصل کنید.

برای افزایش رتبه ویدئوهای خود در موتورهای جستجو، کافی است یک کلمه کلیدی اصلی را در عنوان پلی‌لیست خود قرار دهید و ویدئوهای مرتبط را به صفحه پلی‌لیست خود لینک کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا هنگام جستجوی این کلمه کلید توسط کاربران، پلی‌لیست شما در اختیار کاربران قرار بگیرد و زمان مشاهده ویدئوها توسط کاربران افزایش پیدا کند.

برای ویدئوهای پلی‌لیست خود، یک ترتیب خاص درنظر بگیرید!

اگر می‌خواهید دوره‌های آموزشی مرتبط خود را در چندین ویدئو در اختیار کاربران قرار دهید، لازم است تا کاربران از طریق یک پلی‌لیست به تمام آموزش‌های آن دوره دسترسی داشته باشند. برای این‌کار ویدئوهای خود را با رعایت ترتیب، در اختیار کاربران قرار دهید تا علاوه بر افزایش بازدهی دوره خود، بتوانید ترافیک بیشتری بگیرید؛ مثلاً اگر یک دوره آموزش اینستاگرام در یوتیوب آپلود کرده‌اید، می‌توانید پلی‌لیستی با عنوان “دوره آموزش کامل اینستاگرام” ایجاد کنید و دوره‌های آموزشی را با رعایت ترتیب، در اختیار کاربران قرار دهید.

یک تصویر کوچک برای پلی‌لیست خود ایجاد کنید!

بسیاری از مردم از قابلیت انتخاب تصویر برای پلی‌لیست در یوتیوب اطلاع ندارند! شما می‌توانید یک تصویر کوچک برای پلی‌لیست خود انتخاب کنید که با تمام ویدئوهای موردنظرتان مرتبط است؛ با این‌کار به راحتی می‌توانید میزان توجه کاربران را افزایش دهید و در نهایت به افزایش بازدید یوتیوب و ویدئوهای کانال خود کمک کنید. برای اطلاع‌ از بهترین ویدئوهای خود که بازدید زیادی دارند، کافی است وارد بخش Creator Studio  و بخش Analytic> Traffic Sources را بررسی کنید. در این بخش تعداد بازدید ویدئوهای شما به ترتیب بیشترین بازدید در اختیارتان قرار دارد و می‌توانید ویدئوهای پرطرفدار خود را شناسایی کنید.

اضافه کردن ویدئوها به صورت خودکار به پلی‌لیست یوتیوب

یوتیوب قابلیت اضافه کردن ویدئوها به صورت خودکار را در اختیار کاربران قرار داده است؛ با این قابلیت می‌توانید قوانینی برای شناسایی ویدئوهای مرتبط مشخص کنید تا یوتیوب بر اساس این قوانین و ویژگی‌ها، ویدئوها را به پلی‌لیست شما اضافه کند. برای این کار کافی است برای ویدئوهای موردنظر خود یک برچسب مشخص ایجاد کنید تا اگر ویدئوی جدیدی به کانال شما اضافه شد، یوتیوب به صورت خودکار آن را در پلی‌لیست شما نمایش دهد. برای این کار کافی است وارد Creator Studio شوید و سپس بخش Video Manager > Playlists شوید. در این بخش گزینه Auto Add دیده می‌شود که با ورود به آن می‌توانید یک کلمه کلیدی را به همراه نقش آن مشخص کنید! نقش ویدئو به این معنی است که مشخص کنید اگر کلمه کلیدی مشخص شده در برچسب، عنوان یا توضیحات وجود داشته باشد، به صورت خودکار به پلی‌لیست اضافه شود.

یک پیشنهاد! برای افزایش بازدهی کانال خود می‌توانید ویدئوهای موردنظرتان را در چندین پلی‌لیست پخش کنید تا اگر کاربران تصمیم به دیدن تنها یک پلی‌لیست داشتند، آن ویدئو هم در میان چندین ویدئوی دیگر به کاربران نمایش داده شود.

نتیجه‌گیری

بسیاری ازمردم تنها به فکر افزایش کامنت‌های ویدئو هستند و این در حالی است که بهینه‌سازی کانال یوتیوب نادیده گرفته می‌شود! اگر شما بتوانید کانال یوتیوب خود را بهینه‌سازی کنید، به افزایش بازدید کانال یوتیوب کمک زیادی خواهید کرد. افزایش بازدید یوتیوب در نهایت منجر به افزایش تعداد کامنت‌ها، افزایش نرخ تبدیل، ازایش کاربران و افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در کانال شما می‌شود.

شما از چه روش‌‌هایی برای افزایش تعداد بازدید یوتیوب استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک‌ بگذارید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *