آشنایی با پیشرانه الکتریکی Mahle با راندمان ۹۵ درصدی!

تقریباً ۵ سال پیش هوندا اعلام کرد اولین کاربری آهن‌ربای نئودیمیوم تغییر شکل یافته را که فاقد هرگونه فلزات کمیاب بوده است را توسعه داده است. در همان زمان گفته شد این یک تغییر مهم در صنعت خودرو است چراکه هوندا می‌تواند پیشرانه الکتریکی بدون فلزات سنگین کمیاب همچون دیسپروزیوم و یا تربیوم را تولید کند. هم‌اکنون کمپانی Mahle همه‌چیز را به سطح جدیدی رسانده است.

این تولید کننده قطعات آلمانی اعلام کرده اولین پیشرانه الکتریکی بدون آهن‌ربای تاریخ را تولید کرده است. در حال حاضر این پیشرانه مراحل نهایی توسعه را پشت سر می‌گذارد و مهم‌ترین خصیصه آن عدم نیاز به استفاده از عناصر کمیاب در ساختارش می‌باشد. Mahle می‌گوید این تکنولوژی نه‌تنها باعث تولید پاک‌تر قطعات می‌شود بلکه مزیت‌هایی از نظر هزینه‌ها و امنیت منابع دارد.

میشائیل فریک رئیس Mahle گفته است:

با وجود پیشرانه الکتریکی جدید ما مسئولیت‌پذیری خود را به عنوان یک کمپانی با عملیات پایدار نشان داده‌ایم. کاهش استفاده از آهن‌ربا و بنابراین کاهش استفاده از عناصر کمیاب زمین نه‌تنها از نظر ژئوپلیتیکی بله از نظر مسئولیت حفظ طبیعت و منابع پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

جدای از دوستدار محیط‌زیست بودن، این پیشرانه جدید راندمان بسیار بالایی دارد. Mahle می‌گوید پیشرانه فاقد آهن‌ربا راندمان تخمینی حدود ۹۵ درصدی در تمامی مراحل کاربری دارد. چنین سطح راندمانی قبلاً فقط در خودروهای مسابقه‌ای فرمول E دیده شده است.

Mahle همچنین گفته این پیشرانه به لطف انتقال بدون تماس جریان‌های الکتریکی بین قطعات چرخشی و ثابت داخل پیشرانه دوام بالایی دارد. اساساً این به معنی عدم نیاز به نگهداری پیشرانه بوده و کاربری‌های زیادی برای آن متصور هستیم.

یکی دیگر از مدیران این شرکت می‌افزاید:

پیشرانه بدون آهن‌ربای ما قطعاً محصولی ساختارشکن است زیرا مزیت‌های زیادی دارد. به همین خاطر ما می‌توانیم محصولی با راندمان برجسته و قیمت نسبتاً پایین را به مصرف‌کنندگان خود ارائه کنیم.

نرم افزار حسابداری خودرو
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *